Hoe promotie maken voor je activiteit in de feestmaand?

Enkele tips op een rijtje om gezinnen te overladen met uitnodigingen om langs te komen op jouw activiteit. Want, om mensen echt te bereiken gebruik je best meer dan één kanaal. De basisregel? Herhalen werkt en variëren helpt!

CONCREET:

1 persoonlijke uitnodiging per gezin
+ affiches of spandoeken in het straatbeeld (en evt. flyers op publieke plaatsen)
+ aandacht voor je activiteit op je sociale media: Facebook en Instagram
+ aankondiging in eigen krantje en/of website
+ aankondiging in Gezinsbondmedia nationaal: De Bond en feestmagazine 
+ in de kalender van regionale publicaties zoals de gemeentelijke infokrant

JE UITNODIGING IN 5 LIJNEN:
  • Persoonlijk
  • Tot in de puntjes verzorgd
  • In een speciale vorm of opvallende verpakking
  • Met zo weinig mogelijk tekst, maar altijd: hoe – wie – wat –  waar vermelden!
  • In combinatie met een aantrekkelijk beeld (foto of tekening)

En, gebruik steeds het feestlogo!

Aanbod voor drukwerk

Je kan je flyer of affiches – drukwerk of drukklare bestanden – bestellen via het centrum. We hebben een aantal sjablonen klaarstaan in de feesthuisstijl. Geef hier de tekst voor jouw flyer of affiche in en kies een bijhorende foto.

Praktisch: dit kan tot 29 september. Wie aanlevert voor woensdag, kan de lay-out (in een drukklare pdf, gratis) verwachten tegen de maandag erop. Wil je ook het drukwerk (tegen kostprijs) door onze logistieke dienst laten verzorgen, reken je een aantal dagen extra voor de verzending. 

ONLINE UITNODIGEN EN PROMOTIE VOEREN

Je kan ook gezinnen via mail uitnodigen of nog eens op de hoogte brengen van je activiteit. Hier gelden eveneens de regels van persoonlijk, aantrekkelijk (evenwicht tussen tekst en beeld) en verzorgd.

Vanaf midden september start je ook de communicatie op via Facebook en/of Instagram.
Maak een evenement aan op Facebook, zo stimuleer je mensen om te laten weten dat ze erbij zullen zijn op jouw activiteit in de feestmaand. Wie zegt deel te nemen, laat dit meteen ook weten aan de eigen volgers. Je afdeling kan dus meer volk bereiken als alle vrijwilligers al eens aangeven dat ze erbij zullen zijn.

Als er online iets verschijnt over jouw activiteit tijdens de feestmaand, bv. een artikel in de regionale pers, deel het dan zeker zelf verder via je sociale media.

Meer info: website voor vrijwilligers > Promoten > Sociale media