Promotie komt makkelijk binnen via de smartphone

Sociale media zijn een belangrijke bron van informatie voor heel wat gezinnen. Ze zijn dagelijks online aanwezig en willen informatie online raadplegen via nieuwsbrieven, websites maar ook via o.a. Facebook en Instagram.

Online kanalen

De online kanalen van je afdeling worden dus steeds belangrijker. En, het is ook belangrijk dat gezinnen de weg daar naartoe vinden. Promotie voeren voor je eigen kanalen doe je ook online, wat niet wil zeggen dat je op een flyer niet mag vermelden dat er meer info staat op de Facebookpagina van je afdeling. Hier kan je makkelijk mensen laten doorklikken via een QR-code.

Het is belangrijk dat je voldoende volgers krijgt, vandaar dat je best de online kanalen ook goed onderhoudt en een plan opstelt om bv. je activiteit voor de feestmaand te promoten.

Het is steeds een goed plan om ‘online ambassadeurs’ in te zetten bij de promotie voor de Gezinsbond. Al wie zegt geïnteresseerd te zijn in een evenement op facebook laat dit meteen ook weten aan z’n volgers. Het principe van online delen (en motiveren) geldt niet enkel vooraf, maar werkt ook achteraf.  Doe een oproep om foto’s van jouw activiteit te delen. (zie foto)

TIP: #100jaargezinsbond: Wat? Wanneer? Hoe?

Een hashtag is een combinatie van het #-teken en daarachter een woord/term. Vooral op Instagram gebruikt men #. Je kan de #100jaargezinsbond toevoegen aan je bericht om je bereik te vergroten. Andersom kan je gezinnen die deelnemen aan jouw activiteit ook vragen om de # te gebruiken. Wie de # volgt, krijgt dan te zien wat er in heel Vlaanderen beweegt tijdens de feestmaand.

Berichten over de Gezinsbond

Je kan berichten van Gezinsbond nationaal verder verspreiden en zo berichten over de Gezinsbond of deelwerkingen verder laten leven.
Naar aanleiding van 100 jaar Gezinsbond zijn er drie korte filmpjes gemaakt die bedoeld zijn voor gebruik op sociale media. Ze belichten elk 1 belangrijke waarde van de Gezinsbond (klik hier voor meer info en downloaden).